Deklaracja dostępności

Urząd Miasta Opola zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.smieciopolis.opole.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak tekstów alternatywnych dla niektórych obrazów.
  • Ramka nie posiada atrybutu title.
  • Niektóre elementy nie mają odpowiedniego kontrastu.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dariusza Kudryńskiego – mejlowo dariusz.kudrynski@um.opole.pl lub telefonicznie 77 45 11 846.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Urząd Miasta Opola posiada procedurę przyjmowania, rejestrowania i realizacji wniosków o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej lub dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów osobom ze szczególnymi potrzebami. Więcej informacji znajdziesz tutaj: Wnioski o zapewnienie dostępności. (link otworzy się w nowym oknie)

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Prezydent Miasta Opola,
  • Adres: ul. Rynek 1A, 45-015 Opole,
  • mejl: urzad@um.opole.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Urząd Miasta Opola udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Plac Wolności

pl. Wolności 7-8
45-018 Opole
Parking
  • Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Parking jest płatny.
  • Miejski parking dla samochodów osobowych znajduje się centrum miasta.
    Prywatny płatny parking znajduje się pomiędzy budyniem Urzędu Miasta a budyniem ING, od strony ul. Zwierzynieckiej.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Główne wejście znajduje się od strony Placu Wolności, do którego prowadzą dwa stopnie. Po lewej stronie znajduje się podjazd z barierkami. Przed wejściem dostępny jest stojak na rowery.
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 7%.
  • Różnicę wysokości możesz pokonać za pomocą platformy przyschodowej.
  • Drzwi otwierają się automatycznie.
  • Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
Przestrzeń za wejściem
  • Za wejściem znajduje się hall z windą
  • Informacja dotykowa o rozmieszczeniu pomieszczeń znajduje się na parterze za wiatrołapem po lewej stronie na ścianie wisi tyflomapa. Tyfomapa dostępna jest na każdym pietrze.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Punkt obsługi znajduje się na 1 piętrze
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
  • Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Winda znajduje się w budynku
  • Na wprost wejścia po lewej stronie schodów. Przywoływacz windy znajduje się po prawej stronie.
  • Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille’a.
  • W windzie są komunikaty głosowe.
Pomieszczenia
  • Około 95% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
  • Nie mamy dostępnej toalety.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Skip to content