Dostałeś nowy pojemnik z logiem Opola, ale ma nieprawidłową pojemność? Możesz to zgłosić elektronicznie!
Szanowni mieszkańcy!
W związku z trwającym procesem wymiany pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie Miasta Opola zwracamy się z prośbą o monitorowanie i informowanie tutejszego Urzędu Miasta o stwierdzonych rozbieżnościach pomiędzy pojemnością dotychczasowych pojemników REMONDIS Opole S.A, a nowymi pojemnikami podstawianymi przez Zakład Komunalny.
Pojemniki podstawiane są obecnie zgodnie z zapisami bazy danych. Pojemność pojemników dostosowana jest do ilości osób oraz indywidualnych potrzeb w związku z którymi poszczególne pojemniki mogły być zwiększane lub zmniejszane za zgodą Urzędu Miasta.
Poniżej obowiązująca aktualnie TABELA DOBORU POJEMNIKÓW:
W przypadku podstawienia nowych pojemników mniejszych niż dotychczasowe, prosimy o porównanie pojemności (zawartej na naklejce z boku pojemnika) z zapisami powyższej tabeli.
Jeśli z zapisów tabeli wynika, że dla danego podmiotu przysługują większe pojemniki można wnioskować o ich podstawienie (np.: mamy pojemnik brązowy 120l, a zadeklarowane są 3 osoby to możemy wnioskować o dostosowanie pojemnika do 240l).
Jeśli z zapisów tabeli wynika, że dla danego podmiotu przysługują mniejsze pojemniki niż dotychczasowe można wnioskować o podstawienie większych pojemności (np.: dotychczas posiadaliśmy pojemnik brązowy 240l / czarny 120l, a zadeklarowane są 2 osoby), ale na wniosku należy to uzasadnić. W przypadku pojemnika czarnego jedyną podstawą do zwiększenia pojemnika może być generowanie na posesji popiołu lub odpadów higienicznych (np.: pampersy).
Zwiększenie pojemności pojemnika czarnego uzależnione jest od wcześniejszej kontroli przeprowadzonej przez upoważnionego pracownika Urzędu Miasta Opola oraz Straż Miejską.
Zmiana pojemności pojemnika może być zrealizowana jedynie na podstawie złożonego i poprawnie wypełnionego druku zapotrzebowania na pojemniki (wraz z uzasadnieniem).
Szczegółowe informacje w zakresie zwiększania pojemności poszczególnych pojemników zawarte są w Zarządzeniu nr OR-I.0050.233.2025 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 kwietnia 2025 r. w sprawie procedury wyposażania nieruchomości w pojemniki.
Wypełnione druki zapotrzebowania na pojemniki prosimy przesyłać mailowo (co przyśpieszy ich realizację) na adres odpady@um.opole.pl lub można wypełnić druk osobiście na placu Wolności 7-8, pok. 201.
Druk zapotrzebowania poniżej:
załącznik nr 1 do Zarządzenia (zabudowa jednorodzinna) – wersja edytowalna
PRZYPOMINAMY
Pojemniki opatrzone logo OPOLE będą obsługiwane przez odbiorcę odpadów od 1 LISTOPADA 2025 r. Do tego czasu prosimy o powstrzymanie się od korzystania z tychże pojemników, gdyż nie będą one do tego dnia opróżniane.